Inför Holland-Sverige

Det är ett nytt landslag som åker obesegrade till amsterdam arena för att möta ett holland som kom 2a i vm.

En otroligt tuff uppgift för Hamrens mannar men det känns på något sett som att vi har riktigt bra chanser att skrälla just idag. Jag vet inte varför men som sverige har spelat sen hamren tog över har jag inte sett ett svenskt landslag spela sedan vm 94.

Det pratas mycket om ett fysiskt tufft holland med de jong och van bommel. Men jag tycker det är klart överdrivet att holland skulle spela så himla mycket hårdare än andra landslag. Nej det kan istället passa sverige ganska bra då vi ofta får domare emot oss pga att vi har stora och starka spelare så som zlatan, toivonen, maistorovic, svensson, wernbloom. Frågan är om det inte gör mer ont att möta svensson wernbloom än de jong van bommel?

Nej för mig är det i hollands anfallspel som deras styrka ligger. och då är det små tekniska kvicka lirare som sneijder, elia, robben, kuyt van persie etc.. som utgör det farligaste hotet. Nu är förvisso flera skadade men Holland har en bredd i sin trupp som många andra inte har. Dom har dessutom en Klas-jan Huntelaar i fruktansvärd målform. får vi stopp på sneijder/Huntelaar har vi kommit en bit. kan vi dessutom vinna kampen på kanterna mot kuyt och elia/affelay så har vi kommit en bit ännu längre.
Men sen gäller det att hitta vårat egna spel där zlatan och toivonen blir nycklarna till framgång ikväll.
kan zlatan vara på toppnivå och även toivonen som ju stortrivs i holland visa sig på sin bästa sida ja då tror jag faktisk att sverige kan vinna denna matchen. Vi har inget att förlora. ingen förväntar sig att vi ska vinna. även ett kryss kommer att ses som en framgång så pressen ligger helt på holland.
Måtte nu Granqvist ta sin chans och prestera där bak så kan detta hålla riktigt långt.
Seb från start med elmander på andra kanten känns som det bästa alternativet och Elmander är ju i god form vilket han har visat i Bolton.
Nä fram med chipsen, på med hornhatten för ikväll smäller det rejält. Jag är mycket optimistisk inför kvällens drabbning och vågar mig på ett tips på 2-1 till sverige. Varför vet jag inte det är bara en känsla jag har. Vi får se om den känslan stämmer eller inte.
Hepp hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0