Man U-Liverpool

På söndag smäller det ordentligt i PL. På The theatre of dreams (old trafford) Hoppas jag pool kan krossa en och annan dröm hos Fergussons gäng.
Starten i PL för pool har inte övertygat, men det är en ny manager som bara hade 5 veckor innan ligastarten att spela ihop ett lag med många nya spelare. Jag hoppas och tror stort på meireles, paulsen, Jovanovic och Konshesky som jag tycker är bra värvningar alla fyra. Inga toppspelare kanske men helt klart bra spelare. Med det behöver vi en Torres och en Gerrard i toppform samt en Glen Johnson som visar att han är en av världens bästa högerbackar. Många bra spelare men Pool måste få allt att stämma om man skall ha en chans mot gamla ärkerivalerna United. United spelade 0-0 I CL i veckan men då vilade man många spelare som antagligen är tillbaka mot pool.

Även United har börjat förvånansvärt knackligt i ligan och kryssat mot både everton och fulham.
Ser man till form och trupp borde denna matchen enligt mig bli en väldigt jämn historia men jag får nog erkänna att United är lite av en favorit inför mötet.
Pool bör hålla ett extra öga på Nani i united och självklart försöka plocka bort Rooney i uniteds anfallspel.
För pools del gäller det att få igång sitt egna anfallsspel där jag personligen har saknat löpvillighet rörelse och en grundide. Det har känts lite låst och statiskt och gerrard har inte kommit med så mycket som jag vill se honom i anfallsspelet.
Startelvorna känns ganska klara men vi får se ju närmre vi kommer matchdag hur det ser ut i de båda lagen.

Det är bara fredag än sålänge men redan nu börjar upptaggningen inför den klassiska drabbningen.
Återkommer med mer input ju närmre vi kommer.

Kommentarer
Postat av: Arger

Tycker inte Pool har övertygat och det känns som om vi har en bit kvar till de stora (finansiellt sätt såklart;)) lagen. Vi hade behövt några större köp än vad vi fått.

Men det ska bli en jävligt rolig match att se!

2010-09-17 @ 18:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0